WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Jumaat, 14 Disember 2012

Selamat Tinggal Aff Suzuki



Pada malam semalam ketika beraksi di Stadium Supachalasai dalam separuh akhir kedua, Harimau Malaya tewas 0-2 kepada Thailand sekali gus gagal meneruskan saingan dalam piala Aff Suzuki selepas tewas secara agregat 1-3.


 Menurut Kapten Harimau Malaya Safiq Rahim, aksi separuh akhir kedua semalam sememangnya cukup sukar apabila terpaksa bermain dengan 10 pemain sepanjang babak kedua ekoran ketiadaan Mohamad Fadhli Shas yang dibuang padang pada penghujung babak pertama.


Sementara itu, Mohamad Fadhli kecewa kerana menganggap kekalahan tersebut seolah-olah berpunca daripada dia.
"Saya sangat kecewa, terasa seolah-olah saya punca Malaysia gagal mempertahankan kejuaraan kali ini," katanya.
Mengakui masih keliru dengan apa yang berlaku, Mo hamad Fadhli juga tertanya-tanya mengenai keputusan pengadil perlawanan, Lee Min-hu dari Korea Selatan yang melayangkan kad merah kepadanya dalam perlawanan itu.
“diambil dari keratan akhbar kosmo”


Jika direnungkan kembali, memang jelas kekalahan Harimau Malaya turut berpunca daripada sikap berat sebelah pengadil dari Korea Utara itu. Keadaan bertambah teruk apabila stratergi percaturan Rajagobal yang kurang mantap di samping provokasi daripada para pemain Thailand sama sekali membawa kekalahan kepada skuad Negara.


Menurut pandangan  beberapa penonton, terdapat beberapa pemain Malaysia yang masih belum menyerlah malahan ada juga yang langsung tidak berfungsi di padang. Jika Rajagobal dapat mengesan dan menilai sendiri bahawa adanya pemain-pemain seperti ini diturunkan, maka seharusnya belaiau bertindak untuk menggantikan dengan pemain-pemain berkebolehan lebih awal sebelum keadaan mendesak. Formasi Harimau Malaya juga perlu diubah dalam keadaan genting itu. Ini kerana, pemain pertahanan telah berkurangan seorang di babak kedua perlawanan. Apatah lagi, corak permainan Thailand ketika itu memperlihatkan banyak serangan berdasarkan jumlah sepakan sudut yang mereka peroleh. Tindakan Rajagobal yang hanya membiarkan situasi itu terus berlaku tanpa membuat sebarang tindakan penyelamatan benar-benar mengundang malang kepada skuad Negara.
“Sekadar pendapat dan pemikiran yang tidak sempurna”


Apa-apa pun, aksi Harimau Malaya dapat diteruskan pada kelayakan Piala Asia yang dijangka bermula awal Februari tahun depan. Aksi Liga Malaysia juga sudah cukup bagi seseorang peminat fanatic bola sepak untuk meneruskan demam bola sepaknya sepanjang musim 2013 dengan beberapa buah kejohanan termasuklah Liga Super, Liga Malaysia dan Liga FA.


Bagi kita rakyat Malaysia, teruskan menyokong Harimau Malaya. Aksi Aff Suzuki sudah perlu untuk kita tinggalkan dan lupakan buat sementara waktu. Tumpuan masa ini ialah kelayakan Piala Asia yang khabarannya benar-benar menarik untuk diikuti sepanjang perlawanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan