WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Selasa, 9 Julai 2013

Marhaban Ya Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sejahtera watak sebenar ucapkan kepada anda. Hari ini, genaplah sebulan lamanya umat Islam di Malaysia berada pada bulan Syaaban. Hari ini juga, pertama kalinya  umat Islam di Malaysia akan menunaikan solat sunat tarawikh bersama-sama di tahun 1434 Hijrah. InsyaAllah, ia akan berlaku pada waktu malam ini dan tidak beberapa ketika lagi.


Justeru itu, watak sebenar mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan al-mubbarak dalam tempoh sepurnama ini bermula esok khas buat kaum muslimin dan muslimat di Malaysia khususnya dan di dunia amnya. Sesungguhnya, bulan puasa merupakan tetamu teragong dan sebagai meraikan kedatangannya, kita perlulah meningkatkan amalan-amalan supaya mendekatkan diri kepada Allah Taala. Sesungguhnya, ibadah puasa itu bukan sekadar menahan diri daripada lapar dan dahaga, malahan turut menahan deria-deria pancaindera daripada menggunakannya ke arah kemaksiatan.


Dan semestinya pada bulan Ramadhan itu, ada satu malam yang mulia yakni lailatul qaadar. Malam yang sempurna yang mana pahala ketika itu banyaknya umpama 1000 bulan. Marilah kita, umat Islam terus bersemangat menjalani ibadah puasa ini agar terus memperoleh keberkatan dari Ilahi. Kekalkan prestasi ibadah kita hingga ke akhir Ramadhan. Sesungguhnya, Allah hanya memandang ibadah yang dilakukan secara beristiqamah.


Dan pada tahun ini, watak sebenar sangat gembira kerana dapat meraikan 1 Ramadhan di rumah bersama-sama keluarga. Tidak seperti tahun-tahun yang lepas yang mana hanya meraikan 1 Ramadhan di sekolah bersama-sama member-member hostel. Apa-apa pun, selamat berpuasa kepada semua mulai esok hari! Lakukan ibadah-ibadah di bulan puasa dengan penuh ikhlas dan perasaan gembira.


Marhaban Ya Ramadhan!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan