WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Rabu, 30 April 2014

Sekitar Hari Anugerah Kecemerlangan 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Sekitar majlis Hari Anugerah Kecemerlangan 2014 yang diadakan di sekolah pagi semalam, majlis berlangsung dengan begitu lancar tanpa adanya masalah cuaca dan hal-hal lain. Majlis bermula lebih kurang pukul 8.30 pagi. Watak sebenar tiba di sekolah pada jam 8.00 pagi setelah bertolak dari rumah di Sungai Petani pukul 7.00 pagi. Majlis ini berlangsung di Dewan Wawasan sekolah tersebut, venue yang sama seperti tahun-tahun yang lepas.


Hari Anungerah Kecemerlangan ini diadakan sebagai menghargai kejayaan para pelajar sekolah tersebut dalam bidang akademik mahupun kokurikulum. Ramai juga peserta yang terlibat sama ada dalam kalangan para pelajar sekolah itu serta pelajar lepasan PMR, SPM dan STPM dari sekolah tersebut.


Bagi watak sebenar, kesempatan majlis ini digunakan untuk bertemu semula dengan rakan-rakan seperjuangan sewaktu di tingkatan 6 dahulu. Kami yang diundang untuk menghadiri majlis ini masing-masing telah meraih kejayaan dalam keputusan STPM baharu dengan memperoleh 3.00 pointer ke atas. Meski pun tidak semua rakan setingkatan yang hadir, namun rakan setingkatan yang hadir sedikit sebanyak telah merakamkan kenangan-kenangan terakhir watak sebenar bersama yang lain di sekolah tersebut. Kalau 2 tahun lalu, kami sama-sama belajar di dalam satu bangunan, sekarang ini pula kami sama-sama mendapat penghargaan di bangunan yang sama juga. Syabas buat kalian, semoga kita diizinkan Allah untuk dapat melangkah ke menara gading pula.


Terima kasih juga diucapkan kepada AJK AJK majlis yang bertungkus-lumus dalam menjayakan hari yang boleh dianggap sebagai balasan kepada usaha pelajar ini. Harapnya, majlis hari anugerah cemerlang pada tahun hadapan juga berkeadaan baik dan berjalan lancar. Terima kasih cikgu-cikgu sekolah atas hadiah yang diberikan. Bagi watak sebenar, mungkin ini ialah anugerah STPM watak sebenar yang terakhir setelah bermulanya di peringkat kebangsaan sebulan setengah yang lalu. Kepada yang kurang berjaya, anda boleh berusaha lagi dan mungkin rezeki anda untuk hadir ke majlis seumpama ini adalah pada tahun hadapan. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan