WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Jumaat, 31 Januari 2014

Selamat Tahun Baru Cina



Assalamualaikum dan salam bahagia buat anda semua. Sudah pastinya rakyat Malaysia hari ini sedang menikmati cuti umum semperna sambutan Tahun Baru Cina. Diharapkan anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera.


Kepada kaum Cina serta yang menyambutnya, watak sebenar ucapkan selamat menyambut Tahun Baru Cina. Dikhabarkan tahun ini adalah tahun kuda. Semoga kalian meraikan dengan penuh kegembiraan dan bersyukur dengan kenikmatan yang diberikan. Semoga tidak ada sebarang perkara yang tidak diinginkan berlaku di saat kebahagian meraikan hari meriah itu.


Oleh sebab ini Malaysia, maka kita akan dimeriahkan dengan satu lagi hari di antara hari hari perayaan terbesar. Kali ini ialah sambutan Chinese new year. Memang menjadi satu kemeriahan di Negara ini apabila perayaan itu disusuli pula dengan rumah terbuka. Inilah detik-detik perpaduan rakyat Malaysia apabila saling mengunjungi rakan taulan semperna perayaan ini dengan tidak mengira kaum.

Apa-apa pun, berhati-hatilah di jalan raya kerana jalan raya pada ketika ini juga turut dimeriahkan dengan lambakan kereta. Sebelum mengakhiri terbitan, watak sebenar ingin mengucapkan selamat menyambut Tahun Baru Cina kepada rakan-rakan serta guru-guru watak sebenar yang berbangsa Cina. Ikhlas dari dari ini. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan