WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Ahad, 25 November 2012

Selamat Berjuang Harimau Malaya!

Khairul fahmi: Kami di benteng pertahanan akan sedaya upaya menyelamatkan gawang dari dibolosi pihak lawan.
Badrul Bakhtiar: Insya allah, Barisan tengah akan bermain pada tahap yang terbaik dengan mempamerkan aksi-aksi  yang menarik.
Mat Yo: Berikan semangat kepada kami, jentera serangan terus-menerus untuk menghasilkan sesuatu yang boleh dibanggakan oleh anda.
Syafiq Rahim: Semoga kami saling memberi komitmen yang tinggi sesama ahli pasukan dan dapat merancang gerakan yang boleh menghasilkan gol.


Pastinya suara-suara harapan yang anda dengari itu akan sedaya upaya mempertahankan kejuaraan AFF Suzuki yang telah dimenangi Skuad Harimau Malaya pada tahun 2010 yang lalu ketika di Indonesia. Kebelasan utama yang bakal diturunkan oleh Rajagobal, selaku jurulatih kebangsaan optimis bahawa Harimau Malaya mampu meraih kejuaraan pada musim 2012 ini lebih-lebih lagi temasya ini diadakan di Thailand dan Malaysia sendiri sebagai tuan rumah.


Assalamualaikum dan salam bahagia watak sebenar ucapkan kepada anda semua. Ringkasnya bagi gambaran awal terbitan ini, semuanya berkisar mengenai bahang AFF Suzuki 2012 yang sebenarnya telah pun bermula di Thailand semalam. Pada aksi semalam, Thailand yang diletakkan sebagai pasukan pilihan nyata mempamerkan aksi cemerlang biar pun menang tipis 2-1 ke atas Filiphina. Sebelum itu dalam satu lagi perlawanan, Myanmar benar-benar tampak bersedia selepas memberi saingan ke atas Vietnam dan mencatatkan keputusan seri 1-1. Namun, tumpuan rakyat Malaysia pastinya lebih memberikan perhatian kepada apa yang bakal berlaku pada malam ini.


Perlawanan pertama bagi skuad kebangsaan, Malaysia menentang Singapura 8.45 p.m. di Stadium Putra Bukit Jalil di Kuala Lumpur semestinya akan mendapat liputan yang meluas oleh rakyat Malaysia khususnya dan penyokong Harimau Malaya amnya. Jika merujuk kepada jadual perlawanan, Harimau Malaya diletakkan pada kumpulan B bersama-sama Singapura, Indonesia dan Laos. Jika dikaji dari sudut laluan perlawanan yang perlu diharungi oleh skuad kebangsaan, ternyata kedua-dua kumpulan memperlihatkan keseimbangan.


Apa-apa pun, semoga kebelasan utama yang bakal diturunkan oleh  Rajagobal benar-benar terbaik dan dapat memulakan aksi AFF Suzuki dengan langkah kanan. Semoga kita, rakyat Malaysia terus memberikan sokongan moral serta semangat kesukanan yang tinggi. Bagi anda yang mengunjungi Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan tersebut secara langsung di stadium, Jadilah penyokong yang mengamalkan adab sopan di samping mengikut peraturan stadium.


Watak sebenar mengucapkan  selamat berjuang mempertahankan piala AFF Suzuki kepada barisan Harimau Malaya yang bermain di laman sendiri. Insya Allah, doakan yang terbaik kepada anda semua. Buat para pemain juga, bermainlah dengan ditemani dengan semangat kerjasama tanpa adanya sebarang provokasi yang boleh mengundang diskriminasi.


Selamat berjuang khas  buat Badrul Bakhtiar dari watak sebenar selaku peminat anda. Watak sebenar sedia maklum bahawa beliau yang berasal dari Sungai Petani ini diletakkan pada kedua-dua kumpulan skuad kebangsaan sama ada a mahu pun b. Teruskan merancang gerakan-gerakan berbahaya yang boleh membahayakan gawang goal lawan.


Akhir kata, sama-sama kita nantikan perlawanan pertama Malaysia pada malam ini. Sekali lagi, watak sebenar ucapkan selamat berjuang kepada skuad Harimau Malaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan