WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Rabu, 26 Jun 2013

Kejohanan sukan tahunan, Shahbandar menang lagi

Salam sejahtera watak sebenar ucapkan kepada anda semua. Syukur Alhamdulillah, watak sebenar selamat pulang ke rumah lewat petang tadi. Untuk pengetahuan anda, watak sebenar baru sahaja menikmati cuti selama 3 hari bermula esok, Jumaat dan Sabtu. Cuti pada hari Jumaat dan Sabtu adalah kebiasaan bagi di Negeri Kedah kerana itulah merupakan cuti hujung minggu. Tetapi, hari Khamis, esok hari merupakan cuti eklusif hanya untuk SMK watak sebenar sahaja. Sekolah-sekolah lain di sini tidak bercuti pada esok hari. Apa-apa pun, cuti tersebut bukan kerana rentetan fenomena jerebu yang berlaku di sebelah Selatan sana.


Semuanya adalah kerana cuti peristiwa semperna temasya sukan peringkat sekolah yang baru sahaja selesai jam 6.00 petang hari ini. Masuk tahun ini, sudah dua kali watak sebenar meraikan kejohanan sukan sekolah tersebut. Sementara masuk tahun ini,sudah 39 kali sambutan temasya sukan bagi sekolah SMK ini dianjurkan. Alhamdulillah! Kejohanan sukan tahunan petang tadi telah berlangsung dengan jayanya dan ia turut disaksikan  oleh pegawai dari Jabatan Pendidikan Negeri Kedah.


Terdapat 4 buah rumah sukan berentap untuk mendapatkan gelaran juara keseluruhan kejohanan sukan tahunan 2013. Bendahara, Temenggung, Laksmana dan Shahbandar yang mana keempat-empat buah rumah sukan ini bersaing dengan hebatnya petang tadi. Namun, tuah lebih kepada rumah Shahbandar yang meraih pungutan mata tertinggi sekali gus meletakkannya selaku juara tahunan. Sedikit maklumat, Shahbandar juga telah menjadi juara keseluruhan sukan tahunan pada sesi 2012 yang lalu. Dapatkah team Shahbandar mencipta hatreck pada sesi 2014? Apa-apa pun yang paling bermakna, team Shahbandar juga merupakan rumah sukan watak sebenar.


Bagi anugerah hiasan khemah terbaik dan anugerah perbarisan terbaik, kedua-duanya dibolot oleh rumah sukan Bendahara. Sedikit maklumat, rumah Bendahara telah mempamerkan hiasan seekor rama-rama merah yang besar di hadapan rumah sukannya. Mungkin, itulah daya penarik team tersebut agaknya. Namun, team ini hanya sekadar meraih tempat ketiga di dalam ranking pungutan mata keseluruhan. Walau apa-apa pun, syabas watak sebenar ucapkan kepada team Bendahara kerana orang kuatnya merupakan member watak sebenar sendiri.


Tahun ini, watak sebenar tidak memasuki apa-apa acara kerana acara lari 100 Meter yang diperuntukan oleh penganjur kepada bahagian program inklusif seperti yang dilaksanakan tahun lepas tidak disertakan pada tahun ini. Sedikit maklumat, tahun lalu, watak sebenar merentap bersama-sama 3 orang rakan seperjuangan dalam acara lari 100 Meter lelaki. Watak sebenar dapat menamatkan perlumbaan di tempat kedua. Kedudukan itu tidak dapat diperbaharui memandangkan acara tersebut tidak dipertandingkan. Justeru, watak sebenar hanya menyertai pelajar-pelajar yang lain di khemah rumah sukan untuk memberi sokongan kepada atlet-atlet yang bertanding.


Acara yang menjadi tumpuan watak sebenar ialah acara larian 1500 Meter dan acara lompat tinggi semua kategori. Acara-acara ini tidak terdapat pada temasya sukan tahunan sekolah watak sebenar yang lepas. Biar pun begitu, acara lompat tinggi ini pernah disertai oleh watak sebenar sewaktu di bangku sekolah rendah dahulu. Ia menjadi kenangan manis apabila watak sebenar yang ketika itu berada dalam darjah 4 dapat beraksi di peringkat separuh akhir. Pendek kata, ada pengalaman yang berharga dalam acara ini.


Apa-apa pun, sekalung tahniah kepada rumah sukan Shahbandar kerana sekali lagi diangkat sebagai pendahulu keseluruhan. Berjuanglah sukan SMK Tunku Abd. Malik!!! Sekian…


Selamat bercuti semua!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan