WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Ahad, 30 September 2012

Hingga Di Suatu Ketika

Mereka memang musuh kita. Mereka memang seteru kita. Musuh yang jelas dan wajib ditentang,, diperangi, dibangkang, dilawani, dicanang serta dijauhi. Siapa lagi yang mahu tegakkan maruah agama kita kalau kita sendiri yang tidak menegakkannya. Siapa lagi yang mahu kibarkan bendera  keamanan jika kita sendiri yang tidak mengibarkannya. Mereka bergelak ketawa, kita merana luka. Mereka lakukan apa-apa sahaja atas tujuan yang satu. Tujuan untuk meruntuhkan nilai keagamaan kita. Oleh itu, kita juga perlu melakukan atas hasrat yang satu. Hasrat yang mampu menentang segala bentuk penentangan daripada mereka.


Mana perginya adab mereka sehingga sanggup menghina tokoh Islam yang terunggul? Mana perginya adab mereka sehingga sanggup bermain sentiment agama? Usah ditanya lagi mengenai hal itu kerana mereka sebenarnya, hakikinya, sememangnya tidak mempunyai peradaban kepada agama dan bangsa lain.


Assalamualaikum dan salam ukhuwah watak sebenar ucapkan buat anda yang setia dengan Halaman Santun-Santai. Kesempatan ini, watak sebenar ingin berbicara mengenai isu yang sudah diketahui ramai. Isu yang begitu sensitive sekiranya dibicarakan. Namun atas peluang yang ada di sini, watak sebenar tidak gentar untuk berbicara dengan lebih lanjut mengenai isu sensasi ini.


            Pada 11 September lalu, seluruh dunia khususnya Umat Islam telah dikejutkan dengan sebuah filem pendek yang menampilkan penghinaan kepada baginda Rasulullah SAW. Pastinya di balik pembikinan filem itu, tersenyum girang tubuh-tubuh latnatullah yang disebut sebagai Yahudi. Dengan 15 juta Ringgit yang disumbangkan oleh 100 orang yang terlibat, maka filem itu Berjaya dihasilkan. Pastinya motif mereka tidak lain adalah untuk menjatuhkan Umat Islam sejagat.


            Di saat ini, bukanlah masanya lagi untuk kita menghuraikan secara panjang lebar mengenai kejahatan, kekejaman dan kecelakaan yang dilakukan oleh Rejin Yahudi. Bukanlah masanya lagi untuk kita bercakap kosong mengenai taktik-taktik kotor mereka. Dan bukan masanya lagi untuk kita terus bertikam lidah mengkaji kesalahan-kesalahan mereka. Sudah jelas di sini, mereka memang kejam, penipu, pemceroboh dan pesalah. Segala-galanya dibuktikan dalam sebuah naskah yang bernama Al-quran.


            Dengan pembikinan filem pendek tersebut, satu revolusi baru pada diri Umat Islam telah tercipta. Revolusi penentangan ini mungkin tidak berbunga lagi tetapi cukup untuk ianya berputik. Apabila saat yang dinantikan yakni seruan dari Allah, maka bunga-bunga keamanan akan diperjuangkan. Bunga-bunga yang berkelompok berkolaberasi menggalas hasrat yang satu. Hasrat yang nyata iaitu menuntut bela hak kemanusian yang telah terjual. Maka di saat itu, kita telah memasuki sebuah dimensi di mana segala perbuatan kita akan sentiasa mengikut kronologi dunia. Kronologi yang berperingkat-peringkat yang sebenarnya telah kita sedia maklum iaitu mengenai satu peristiwa ke satu peristiwa yang lain yang berakhir dengan ketiadaan dunia. Sehingga di satu saat nanti, Kaum yahudi akan tertewas. Ditewaskan oleh Umat Islam sendiri. Perkara ini pastinya berlaku. Hanya masa dan ketika sahaja yang kini dirahsiakan.


            Dengan kata lain, pembikinan filem tersebut telah sama sekali mencetuskan pra-penentangan dalam diri Umat Islam sejagat. “sekadar pendapat dan pemikiran yang tidak sempurna” jika dikaji dari sudut hikmahnya, filem pendek tersebut telah membina semangat kesedaran dalam diri Umat Islam sejagat. Selama ini mungkin ada dalam kalangan kita yang leka, alfa dan lalai dengan nikmat dunia. Penghinaan yang dilemparkan kepada rasulullah SAW ini telah mengembalikan anak-anak api dalam diri Umat Islam khususnya.


            Lihatlah sendiri, seluruh Umat Islam seantero dunia  sibuk memprotes dan melahirkan rasa ketidakpuasan hati terhadap tindakan Yahudi tersebut. Bermacam-macam bentuk penentangan dibuat. Berdemonstrasi, memboikot produk keluaran Yahudi, membatalkan hubungan diplomasi dan banyak lagi. Namun, usaha itu masih gagal sehingga satu ketika kejayaan akan terungkap pasti. Sewajarnya, Umat Islam perlu berkolaberasi di dalam diri dengan kepatuhan kepada agama. Kita perlu kembali taat kepada ajaran Islam yang sebenar. Tunaikanlah solat fardhu secara berjemaah terutamanya ketika bersolat Subuh, Maghrib serta Isyak kerana, berjemaah itu menggambarkan kekuatan dan perpaduan UMat Islam sejagat. Perkara inilah yang digeruni, ditakuti dan dibenci oleh mereka iaitu rejin Yahudi. Mereka tidak bimbang produk mereka diboikot kerna mereka memiliki pasaran yang meluas. Mereka tidak gentar dengan demonstrasi jalanan kerana tindakan itu seumpama memprotes angin. Sebaliknya, berjemaah di rumah Allah yang sepatutnya dibuat oleh Umat Islam hari ini, ketika ini, saat ini, esok dan selamanya.


            Walau apa-apa pun, sebijak mana stratergi yang mereka rancang, bijak lagi Allah yang mencipta mereka. Kerana, Allah itu Maha Bijaksana. Mereka mungkin tidak mengetahui pembikinan filem pendek itu bukan setakat memberi kemarahan kepada Umat Islam, malahan turut menjadi titik permulaan kepada Umat Islam untuk menentang mereka habis-habisan. Dan di suatu ketika itu, mereka terpaksa berlari-lari mencari tempat persembunyian untuk mengelakkan diri daripada dibunuh. Dan ketika itu juga mereka akan bersembunyi di bawah sebuah pohon di mana pohon itu dapat melindungi mereka. Yang pasti, situasi yang dinyatakan tadi pastinya berlaku. Hanya masa dan ketika sahaja yang kini dirahsiakan. Mungkin esok, tahun hadapan atau abad hadapan. Hanya Allah SWT sahaja yang mengetahuinya.

(sekadar pendapat dan pemikiran yang tidak sempurna)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan