WELCOME TO MY PAGE
HAI,yang memakai topi askar ini ialah mat santai. Sekali pandang, macam kawan spongebob. Tapi, tinggi langit dari bumi tau. HAI, yang tampak seperti waiter ini ialah mat santun. Memanglah korang tengok semacam pekerja Encik Krab, tapi aku ialah waiter halaman ini.

Khamis, 19 September 2013

Result MUET diumumkan



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua. Diharapkan anda masih lagi setia melawati halaman santun-santai yang tidak seberapa ini.


Sekitar pagi tadi, hamper semua pelajar pra university penggal 3 di sini berteka-teki dengan diri sendiri mengenai keputusan rasmi peperiksaan Malaysia University English Test(MUET) yang bakal diumumkan. Mereka ini dan termasuk watak sebenar telah menduduki peperiksaan itu pada julai lepas dan pada pagi tadi berakhirlah penantian yang panjang untuk mengetahui result sebenar kertas bahasa inggeris itu.


Sebenarnya, seawall jam 12.00 A.M. tanggal 19 September iaitu hari ini, pelajar-pelajar yang telah menduduki peperiksaan itu pada julai tempoh lalu boleh mengetahui keputusannya melalui perkhidmatan sms melalui talian 15888. Perkhidmatan itulah juga yang digunakan oleh watak sebenar untuk mengetahui keputusan sendiri terlebih dahulu sebelum guru-guru yang mengetahuinya. Namun, kita tidak dapat mengetahui permarkahan sebenar sebelum keputusan rasminya dikeluarkan pada pagi tadi melalui laman web MPM.


Syukur Alhamdulillah, keputusan watak sebenar boleh dikatakan baik dan berupaya membawa watak sebenar ke menara gading bersama-sama bidang-bidang pilihan serta diimpikan oleh watak sebenar sejak keputusan peperiksaan bertulis penggal 1 yang diumumkan tempoh lalu. Ianya agak mengejutkan juga apabila kertas (speaking) dan kertas(listening) yang diambil watak sebenar mencatatkan markah yang memberangsangkan daripada yang lain. Namun, kertas (reading) mencatatkan sedikit penurunan dan menjejaskan sedikit keseluruhan markah. Apa-apa pun, ketentuan itu telah ditakdirkan Allah SWT. Dia yang lebih mengetahui daripada yang mengetahuinya.


Sekalung tahniah juga kepada rakan-rakan seperjuangan yang Berjaya melepasi syarat wajib ke university kelak. Sesungguhnya, keputusan MUET sebentar tadi dapat merangsang kita untuk menamatkan kertas 3 yang bakal dihadapi pertengahan November ini dengan penuh cemerlang. Tatkala mengimbas kembali, kitalah kumpulan pertama dan terawal menduduki peperiksaan MUET dalam suasana pembelajaran yang baru iaitu STPM Baharu yang berorientasikan sistem penggal. Diharapkan ada di antara kita yang melangkah ke university yang sama dalam jurusan yang sama. Sekiranya itu berlaku, perjuangan di antara kita dapat diteruskan bersama-sama rakan yang baru kelak. InsyaAllah, Allah SWT akan merestui perjalanan masa depan kita untuk ke pusat pengajian tinggi bagi memperoleh ijazah sarjana muda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan